Thursday, August 6, 2009

Agar-agar Nescafe

I need a little caffein in life! So simple yet very sedapppp...


2 sudu besar serbuk agar-agar
5 cawan air
250g Gula
1 sudu teh Nescafe dibancuh dalam 1 cawan air panas.
250ml susu cair


Campur semua gula dan serbuk agar-agar. Panaskan air dlm periuk dan tuang campuran gula dan agar-agar perlahan-lahan sambil dikacau, biarkan mendidih. Setelah gula dan agar-agar larut. Bahagi 2.
Masukkan campuran nescafe dalam satu belas dan campurkan susu dalam bekas yang satu lagi ,kemudian selangselikan adunan dalam acuan.

5 comments:

kakpah said...

salam cik milah. semua sedap2 ni. berbunyik perut ni ha..

cikMilah said...

Salam kakpah.. jemput la .. hehehehe

Min said...

kak cik!

Alhamdulillah, hari tu tercapai hasrat nak makan gulai rebung dengan tulang. min jumpa rebung dalam tin kat kedai cina kat sini. tapi made of thailand. apa2 pun, syukur sangat. tq 4 ur recipe! ni agar2 ni pun nampak menarik sangat! nantilah nak try buat! ;)

cikMilah said...

Alhamdulillah, dapat jugak adik kakcik ni makan gulai rebung ya.. OK la tu..kakcik dok teringat kat dikma nuu.. kesian dia..susah nak dapat makanan M'sia. Besar dugaan Allah kat dia.

Hep, nescafe tu...! orang ngandung kurangkan caffien ya. Ganti ngan milo pun sedap..tapi kalau nak rasa sikit.. tak pa.. hehehe, buat ubat.

ps/ gulai rebung tu, Min ka Din yang buat?..... larikkkkkk..

Min said...

salam kak cik,
min la yg masak sendiri... min cuma 'perap' dia bwk g kedai cina nak cari rebung. dia pun kata, pi cari bahan nak buat bole la dia tolong. nak tolong buat kena tunggu sat la... baru nak masuk gear dua phd dia ni... so kak cik, kena buat sendiri la pa lagi... dah tingin sangat kan...

anyway, kak cik thanks a lot!