Sunday, May 12, 2013

Leter Mbak Reny...

Kaki rasa kejang. Sakitnya bila berjalan. Tangan pun terketar-ketar, pegang hp pun terjatuh, apalagi nak pegang jarum.
Saya ambil cuti separuh hari, pergi spa kegemaran menyerah diri pada Mbak Reny> Tak mau orang lain , mujurlah Mbak Reny free waktu yang saya minta.

Bermula dengan rendaman kaki dalam air suam; kemudian dia memberus tapak kaki dan  mencuci kura-kura kaki. Kemudian saya ter...... panjat katil rawatan, sambil gelak kecil..hehe..macam mak nenek. Terok betul kejang kai ni sampai katil tinggi sikit pun susah sangat nak duduk..

Setelah itu bermulalah sesi Mbah Reny membedal saya, picit, ketuk, tolak, tarik...beraduh tak henti.. minta separuh nyawa..Alunan lagu jawa yang selalunya menjadi halwa telinga dah tak terdengar lagi. Kalau tak ada aircon tentu sekali peluh dah menyimbah..

leter Mbak Reny..udah kaku urat kamu kakak; masuk angin; darah kotor nih..kena buang angin dulu.. minum asam kunyit.. saya udah ajarin dulu, ada kamu buat ngaak? Jaga makan, jangan minum es..sayur menjalar renti dulu.. kurangi nasi. Kalo mau sihat .. kena pantangan ya....( aku? ya mbak..ya mbak.. aduh sakit di banting mbak..urut kaki ja pun...belum pun satu badan..)


Rasa-rasanya kali terakhir badan diurut,, setahun  yang lalu.. hah...padan muka ku.


Sampia jumpa lagi bulan de[an Mbak Reny...nak tobat rasanya tak akan abaikan lagi penjagaan badan..

1 comment:

Teena Tna said...

Mesti sedap dapat urut2 kn badan..
Btw nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too. :)

insanbiasabiasa.blogspot.com