Cafe Kecil di Kota Malang

Hasrat saya, bila sampai ke Kota Malang saya ingin kunjungi café nya yang terkenal di tempat yang terkenal sebagai Kota Kulineri Jawa. Apakan daya, kunjungan bersama pakej pelancungan tidak membolehkan saya santai sesuka hati. Bila saya nampak Hotel Tugu dari kejauhan, saya mohon pemandu pelancung kami Mbak Tina untuk singgah sebentar di Café Tugu yang terkenal itu. Saya mahu beli Strudel Apel Malang. Bangkali kerana kasihankan makcik ni, wanita kacukan Belanda Jawa ini setuju memberi masa 15 minit pada kami... Apalagi.....kesempatan yang ada kami rebut dan cepat-cepat sambar apa yang mahu.
Kuih Tradisi yang ingin saya rasa

Roti yang di sambar ramai

Roti peach. Tempahan orang, tak dapat merasa











Kuih Kapit yang tidak dilipat rapat macam kita

Telur itik masin, lamanya tak jumpa telur itik warna biru!

ambien yang santai dan alami







mahu juga saya bawa pulang ...

coklat Mongo dari Jogja juga ada

this is so so nice!

My dream!






musim perayaan Natal juga epal dari kota yang sama

mau yang ini juga


Comments

Popular posts from this blog

Apam Polka Dot tanpa Ovallete

Samperit Resepi Lama

Nasi Kerabu Kedah